MUSEROS DIU NO AL TANCAMENT DE RTVV

Ahir, el ple de l’Ajuntament de Museros es va manifestar en contra del tancament de RTVV en aprovar la moció conjunta presentada per BLOC-Compromís, PSOE i el suport d’EUPV en què es demanava la revocació de la decisió de liquidar RTVV i deixar els valencians sense l’únic mitjà de comunicació públic i en valencià de què disposàvem.
Sense fissures i sense cap crítica, el PP, tots a l’una, van votar contra mantindre RTVV, és a dir, avalaren amb el seu vot el tancament de l’ens públic. Ni tan sols optaren per una discreta abstenció. Un tancament de files que mostra la submissió absoluta a les directrius marcades, sense marge per a matindre, per dignitat, una posició discordant d’acord amb les conviccions personals. Si van votar a favor del tancament per convenciment, ho trobem malament, però és la seua legítima decisió. Si ho van fer per simple adhesió al partit i al líder i en contra de la seua consciència i la seua voluntat, encara ho trobem pitjor. No tot és justificable per mantindre un jornal polític o per pagar favors rebuts.

Volem estalviar-vos el resum del ple, que podeu veure, si voleu, en l’enllaç que teniu més amunt al nostre canal de Youtube. Només volem comentar-vos que els arguments adduïts pel senyor alcalde, trets de l’argumentari del Partit Popular per a justificar el tancament, feien pena i eren una sèrie de mitges veritats, obvietats sense suc i més d’una mentida que pretenen, a força de repetir-la, que es convertisca en veritat (per ex.: que els sindicats no van voler negociar durant l’ERO). Però ja no cola, ja no enganyen a ningú.

Sí que volem comentar alguna de les afirmacions de J. M. Aznar, que mostren el nivell general. Va dir, sense pensar-s’ho, que no entenia per què els sindicats, una vegada ja executat l’ERO que deixava més de 1.000 treballadors al carrer, van recórrer contra l’ERO, i això ha fet que ara estiguen tots sense faena. A veure, Sr. Alcalde, hi ha una cosa que és diu dignitat i justícia. Els treballadors, els que se n’anaven i els que es quedaven, sabien que s’havia actuat de mala fe, amb criteris arbitraris i vulnerant drets fonamentals arreplegats per la Constitució. I així ho ha reconegut expressament la sentència que anul·la l’ERO.

I també es mostrà «molest» perquè A. Collado, en la seua intervenció, va dir que el de  Fabra i el PP és un «govern de covards». De covards és tancar RTVV perquè un tribunal no dicta la sentència que Fabra i el PP esperaven. Repetim ací i ens reafirmem en les paraules que digué el nostre portaveu. «El tancament de C9 dóna continuïtat a una forma de govern, o millor dit, de desgovern. Ho volen vendre com a inevitable i com una decisió dura però responsable. I és justet al revés, és la constatació d’un fracàs, d’una ineptitud i d’una gestió alegre i temerària dels béns públics. Tancar RTVV és una decisió de governants covards que en perdre el juí per l’ERO i veure’s condemnats decideixen, irreflexivament, com el xiquet que juga i que si perd s’enfada, endur-se el baló, tancar la paradeta.»
També el molestà que en la intervenció del PSOE, la portaveu, en referir-se als costos indecents i fraudulents, investigats per la justícia, que tingué la visita de Benet XVI a València per a RTVV, nomenara el pontífex com «Sr. papa», i no, literalment, «su santidad el papa».
Toca’t el nas! De tots els arguments i crítiques fetes al desficaci de la gestió de govern del PP, al desastre social en què ens han sumit, a la vergonya de tindre més de 100 imputats entre els seus càrrecs en tot el País Valencià, i ja uns quants delinqüents condemnats en ferm (Carlos Fabra, Hernández Mateo…), el van molestar eixes dos coses… Quin nivell i quina llàstima…  Vergonya, cavallers, vergonya!