En política, com en altres àmbits de la vida, hi ha accions que retraten qui les fa. Són accions que no tenen res d’il·lícit, tot es fa complint la legalitat, però que el que no compleixen són unes mínimes normes de l’ètica i l’estètica en política.
Això ha passat amb l’última publicació del butlletí d’informació cultural Tocs de Cultura. Des de fa un temps, i arran de la falta de recursos de l’Ajuntament, l’equip de govern va decidir incloure publicitat en el butlletí per a ajudar a finançar-ne l’edició. Pot agradar més o menys, però és una opció legítima. El que sí que ens ha estranyat molt, i en sentit negatiu, és que el PP muserenc s’ha atrevit a usar el Tocs de Cultura per a fer publicitat directa de la seua marca, i en primera pàgina (total, ja posats…). Tornem a dir que pot ser molt lícit (es paguen els euros que costa el requadre com qualsevol altre i avant!), però èticament i estèticament la cosa no lliga massa bé.

Això fa que semble que el Tocs de Cultura siga una publicació del PP i no una informació de l’Ajuntament. És pot dir que nosaltres o qualsevol altre partit també podíem haver-ho fet, però és que a nosaltres ni se’ns ha passat pel cap polititzar eixa publicació, per lícit que siga no ho trobem ètic. La nostra publicitat la paguem en mitjans privats o ens la fem amb el nostre Infobloc.
Ja posats, el PP hauria d’haver advertit els altres grups de l’Ajuntament que pretenia col·laborar amb el butlletí cultural anunciant-s’hi (qui avisa no és traïdor) i els altres partits podríem haver optat també per fer-ho o no (en el BLOC continuem pensant que no és el lloc més idoni).
En fi, com déiem més amunt, hi ha accions que retraten qui les fa i en esta ocasió el PP s’ha lluït ben bé, i en primera plana.