Francesc Pastor, nou secretari comarcal del BLOC

Este dissabte, els militants del BLOC de l’Horta Nord van triar Francesc Pastor com a nou secretari comarcal de la formació valencianista en el Congrés Comarcal celebrat este cap de setmana al Teatre l’Agrícola d’Alboraia. Pastor, fins ara secretari d’Organització de l’executiva ixent, és un enginyer informàtic d’Alboraia de 42 anys. Substitueix en el càrrec Enric Carbonell, que deixa la Secretaria després de 12 anys i d’haver consolidat el BLOC com a la tercera força política de l’Horta Nord. Carbonell, que continuarà sent membre de l’Executiva Comarcal com a responsable de l’àrea de Política Municipal, va agrair les mostres d’afecte que li van fer arribar els militants.

La nova executiva, formada per 10 persones, conjuga a parts iguals experiència i continuïtat de la faena feta fins ara amb saba nova i renovació, ja que continuen cinc persones de l’anterior equip i se n’incorporen 5 de noves. Cal destacar que hi ha dos militants de Museros que en formen part, Susanna Pardines (en la primera fila, de verd) i Víctor Xercavins (en la segona fila, guaitant per darrere de Francesc Pastor).

Entre els reptes del nou secretari comarcal hi ha la consolidació i enfortiment de l’estructura de col·lectius i la implantació en els dos únics municipis de la comarca en què no té cap presència el BLOC: Vinalesa i Emperador; portar la participació a tots els nivells de l’organització i als diferents sectors de la societat i continuar el treball de defensa del territori i del paisatge de l’horta aportant alternatives possibles i aplicables perquè les infraestructures (AVE, Ruta Azul, Corredor Nord…) no devasten el nostre entorn.

Finalment, els assistents al Congrés Comarcal van aprovar unànimement donar suport al manifest de la Plataforma per l’Ensenyament Públic i adherir-se a les mobilitzacions que aquella entitat promou i que, si no ho evita res, culminaran en una vaga general de l’ensenyament el dia 28 d’abril.

Andreu Collado, a punt de votar. Al fons, altres militants muserencs com Vicent Costa, Gonçal Grau i Víctor Xercavins, esperen el seu torn.

Víctor Xercavins, en el moment de votar. Al fons, Francesc Alcaina li fa una foto.