Enric Morera, secretari general del BLOC

El 28 de febrer i l’1 de març el BLOC ha celebrat el seu V Congrés, al qual van assistir els quatre delegats corresponents al col·lectiu de Museros.
Ara, el BLOC inicia un nou període encapçalat per Enric Morera, diputat a les Corts i de nou secretari general, i noves persones en els llocs de responsabilitat amb nova espenta. La gent del BLOC pretenem construir l’aposta estratègica per a fer que el nostre siga un projecte atractiu, útil i pròxim per al conjunt de la ciutadania valenciana. Esta aposta és plasma en l’Espai Valencià de Progrés. La nostra intenció és que en este espai puguen confluir i sentir-se còmodes totes les sensibilitats nacionalistes, valencianistes i tots els progressistes i també moviments i partits ecologistes.

Volem que les valencianes i els valencians ens perceben com la força política que defén realment els interessos valencians, com al partit valencià i dels valencians i hem de fer que els matisos que cada organització o persona tinga no impedisquen la confluència de tots perquè, en clau de país, no ens separen tantes coses. Això vol dir compartir un mínim comú denominador assumible per tots que es podria resumir en els següents punts:

1. El País Valencià com a lleialtat bàsica i central, però no excloent.
2. L’Espai Valencià de Progrés es caracteritza per tindre una ideologia social progressista de manera explícita, però no exclusiva (hi ha de caber des de valencians amb ideologies més moderades fins a més esquerranes).
3. El BLOC i l’EVP ha de mostrar un esperit constructiu, alternatiu i il·lusionador i hem de constituir-nos com una força innovadora i creativa, amb respostes, projectes i solucions.
4. La nostra és una opció oberta i genèrica que pretén arreplegar totes aquelles persones i col·lectius que defenen un país socialment més just i solidari; mediambientalment més sostenible; econòmicament més fort i nacionalment més valencià, amb més i millor autogovern.
5. El nostre valencianisme no és identitari, sinó d’identificació. No busquem una homogeneïtat ètnica, cultural o lingüística dels valencians, que no ha existit mai. El missatge i les propostes del BLOC han de poder ser assumides per les persones que viuen al nostre país i que tinguen una mínima identificació amb la terra valenciana, amb les seues necessitats i amb els seus problemes. I això siga quina siga la llengua que usen o la sensibilitat i l’adscripció nacional que tinguen.
6. Per a ser valencià, per a estimar i defendre la pròpia terra, només cal que es vulga ser-ho, independentment de l’origen, de la identitat nacional i de la llengua. Tots han de cabre en el procés de revitalització nacional, no sobra ningú.
7. Els símbols han d’unir els valencians, no separar-los. Apostem per un valencianisme de construcció i no de confrontació. Eixe joc només convé als que volen evitar que alce el cap una força valenciana que no responga als dictats de Madrid.

Ací baix teniu una entrevista amb Enric Morera, directa i sense interpretacions tendencioses de tercers. Podeu fer clic damunt la icona per a reproduir-lo.